неделя, 7 октомври 2012 г.

Руските атомни ледоразбивачи: напред към полюса


Руските атомни ледоразбивачи, пътешествие на един от тях
Атомните ледоразбивачи са били символ на съветската технологична мощ много десетилетия.  Сега този флот основно се използва за помощ при навигацията в северните води и за елитен туризъм. Най-мощният от всички ледоразбивачи е "50 години Победа", който е снабден с два ядрени реактора и е способен да достигне Северния полюс за няколко дни. 
Ледоразбивачи “Вайгач” и “Таймир”


Светлана Богданова неотдавна се завърна от много интересно пътешествие на борда на ледоразбивач "Вайгач", а заедно с нея пристигнаха и няколко интересни снимки.
Светлана казва, че атомният ледоразбивач се усеща като жив, като огромно гордо създание с доброжелателен и много спокоен характер. Виждаш, как той пътува в нощта, осветявайки пътя си с прожектори, чупи леда и чувстваш незабележимо треперене под краката си. След всичко това се чувстваш като част от ледоразбивача.
“Вайгач” в мъглата:


Снежната виелица се усилва:


Неочаквани проблеми:
Този камион е попаднал в беда на предателския лед. Професионалната група вече има план за
спасение


Интересното приключение продължава:
Проправя път за група от кораби:


Престой в Диксон, малък град с население около хиляда човека.


Жителите на Диксон живеят в Арктическата пустош и търпят най-екстремалния климат, който можем да си представим. Значителна част от града е опустяла още в съветските години, а ето редица призрачни здания стоят на своето място и до сега.




Много интересно и живописно място, ако се отчете, че там се карат машини (бобики), като тази на снимката горе, 
Но да се върнем към нашето пътешествие - няколко забележителни и интересни пейзажа по пътя:



Земята на Франц-Йосиф също е увлекателна със скалните си образувания.


И вкаменелости на мамонти, лежащи наоколо:


Ден от живота на Мурманското морско параходство
Боевата украса на ледоразбивача "Ямал", както и трябва, изглежда агресивно:


Ето го  и бизнеса, ледоразбивачът проправя път и тегли кораб, но буксировъчните въжета често се късат, а това може да доведе до непредвидими последствия.
Пускане на научно-изследователския кораб  "МИР-1":
Големи вълни, много големи вълни:


“Ямал” буксира нефтена платформа:


А ето наземните нефтени платформи обикновено се теглят от няколко трактора едновременно:


След преминаването на ледоразбивача, такава следа остава в океана няколко дни:


В края на пътешествието, пътят към дома:
В пристанището на голямата земя:
А сега няколко гиганта на Арктическия флот:
“Ленин” е първият атомен ледоразбивач, построен през 1957 година. Изглежда внушително, но е претърпял две големи аварии свързани с реактора, и след това е пренесен в музея на корабите.
Друг велик ледоразбивач е  “Арктика” – станал пръв от надводните кораби, който се е добрал до Северния полюс през 1977 година.
“50 години ПОБЕДА” – най-огромният и най-мощният ледоразбивач, който някога е бил построяван.

117 метра дължина, "50 години Победа" има 2 ядрени реактора, развиващи 500 000 конски сили, а неговият огромен стоманен пояс от 5 метра в ширина може да пробие лед с дебелина повече от 2, 5 метра.
И ето още един от най-мощните ледоразбивачи в света - "Съветски съюз"


И това е само част от най-големите ледоразбивачи в света.


Белите мечки просто искат кондензирано мляко
Полярните мечки имат интересен живот, от романтични ухажвания, до семейни кавги:


Обаче ако те забележат преминаващ кораб, прекратяват всичко друго и се опитват да се приближат колкото може повече. Те знаят какво искат.



Ето как си искат тяхното любимо лакомство - кондензирано мляко. Те са просто неотразими.


След като го получат, те се опитват да го "разпънат" повече. Една кутия мляко може да отвлече мечката за три часа. След като изяде всичко, тя започва да дъвче кутията като дъвка, навярно се опитва да извлече още малко от млякото.


Разбира се, след обеда може да си поспи:


Следи от полярни мечки:


източник : things.ru

1 коментар: